Aquest projecte de la Federació Autisme Catalunya conté un pla de formació adreçat a les famílies, de temàtica molt diversa.
L’autisme és un trastorn del neurodesenvolupament, caracteritzat per greus alteracions de la comunicació social, per un patró molt restringit d’activitats i interessos i alteracions sensorials diverses (hipo o hiper-reactivitat) A més, al voltant del 50% de la població afectada presenta una discapacitat intel·lectual associada de grau divers. Les persones més afectades poden manifestar greus problemes de conducta com agressions o destructivitat.
La realitat és que les famílies afectades acostumen a tenir pocs coneixements sobre el TEA. Aquest poc coneixement també provoca molta inseguretat de cara al futur, és a dir, respecte del pronòstic, així com molts dubtes a l’hora de valorar les diferents opcions terapèutiques i de serveis que són a l’abast de les famílies.
Per això, és absolutament necessari donar informació a les famílies a través de programes específics dirigits per professionals experts.
La Federació Autisme Catalunya posa a disposició de totes les famílies interessades un cicle de xerrades sobre diversos temes que creiem que poden ser del seu interès.
Totes les sessions es durant a terme a la seu social de la Federació Autisme Catalunya, a la Ronda del Carril, 75 de la Garriga.
Hi ha programades les sessions següents:
- 21 octubre a les 18 hores. CIM Project: club inclusiu de muntanya. Sra. Mayte Serrat, fundadora de CIM Project.
- 18 de novembre a les 17 hores. Assetjament a les xarxes socials. Cos de Mossos d’Esquadra.
- 25 de novembre a les 17 hores Assetjament escolar en el TEA. Dr. Francesc Cuxart.
- 27 de novembre a les 17h. Autisme en primera persona. Sr. Sergi Cuevas.
- 9 de desembre a les 17 hores. Autisme i família. Dr. Francesc Cuxart.
Si és del vostre interès, us podeu inscriure aquí
Aquestes sessions són gratuïtes i tenen el cofinançament del Departament de Drets socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya.

